perkhemahan paling tragis !


citer ni dah lama kott ! tapi tapii .. saya degill jugakk mau share .

saya terpilih untuk pergi camping ... ngan bestie saya hanan sofea . tempatnya kat mana lagi kalau bkan kem kok keli . hekhek .  masa hari camping tu diadakan saya demam doe . tpi sya ttp jugak mu join ini camping ... mula2 sampai tu wah .. dia dah bagi bagi kan ruang untuk dirikan kemah pada kontinjen masing masing . dan untuk kontinjen kami .. terletak agak hujung dan berdekatan dengan tandas -.- apa la nasib .

lepas siap2 pasang khemah, solat , mandi kan . ada sorang budakk ni dia x de khemah . actually, dia tumpang khemah sebelah . sebagai jiran, kami tegur2 lah dia sikit2 kan . pantas dia tanya 

awk tggal wape orang dalam khemah ni?
saya jawab . kami tggal berdua . lepas jwb tu dia cpt2 kata dia nk tumpang khemah kami sebab khemah yg dia duduk tu orang dia annoying . khemah kami pun agak besar dan kami pun tkut tidur berdua so accept je lah . keessokannya , pertandingan kraftangan dri bahan terbuang . saya dan bestie saya join pertandingan tu kami buat seperti yg diajar tapi x menjdi jugak . kitorang dah naik panik kann .

byk orang yg tgk kami dan ada orang yg perli2 .. perasaan saya masa tu jangan ckp . kalau boleh saya nk lari je smbil nangis . tpi sya pikir jugak .. sian kat cikgu saya . ada sorang makcik tu siap hina lagi kraftangan kami

tuan rumah dah pergi lari carik rumah baru . x ckup bajet untuk buat rumah nii.
. mak cik tu tulis camtu atas satu kertas lepas tu dia lekatkan kat rumah kamii . dia dah naik haji pun . dah tuaa . kami terasa hati sangat ngan dia . lepas habis je pertandingan tu, hanan ajak saya pergi surau jap .. dia kata nk carik benda . rupa2 nya dia menangis . saya pun menangis sama kerana perbuatan mak cik tuu dan perasaan kesian kat cikgu kamii



kalaulah kita x terima pelawaan cikgu untuk pergi perkhemahan ni semua ni x kan terjadi
lebih kurang macam tu lah percakapn sya ngan hanan sambil menangis teresak esak . sya nk balikk begitu juga ngan hannan ..tapi lepas tu kitorang tenang semula ... lepas tu kitorang solat sendirian tanpa tggu orang lain. bab ni lah yang lucu patutla x de budak lagi yg datangg . know what? kitorang solat zohor sebelum waktunya . HAHA . lawak gilaa . korang pernah dengar solat sebelum zohor?  . solat baru yg dicipta oleh saya ngan hanan . kami gelakk gelakk sampai x ingat dunia .

malamnya pulakk . khemah kami ada 1 pintu . kami bukakla pintu tu sikit sebab panas gila dalam khemah . saya tidur kat tepii , hanan tidur kat tengah manakala sorang lagii kat tepi pintuu . kitorang kena tidur atas tikar . sakitlah badan kan.. so saya decided ambik selimut tebal saya , saya lapik kat atas tikar dan kitorang tidur atas tu . lam kul 3 lebih kann .. bdak yg tidur tepi tingkap tu rasa something basah .. bila dia bgun trkjut dia sbb tmpt dia tidur tu lencun .. sama la ngan tmpat hanan . . bkn hanan mahupun bdk tu yg buatt . saya? hahah yg pliknya tmpt saya kering .

rupa2nya hujan turun ! patutlaa .. saya ngah sedap2 tidur kan lepas tu hanan gerak saya . *kacau je . cikgu dah buat pgumuman suruh kemaskan barang dan tggalkan khemah secepat mgkin . masa tu gelap lagi gelita . brg pulakk bykk gilaa . pungah jerr lah .. dalam keadaan mamai . lepas habis smua tggalkan khemah , ckgu suruh kitorang masuk lam dorm .. yg terletak hujung dunia . huh? dahla hujann masa tuu, barang berat gilaa lagipun kena redah lumpur dan rumput2 yg panjang .

dgn harapan supaya kat dorm nanti boleh tidurr , apa lagii redah je laah . kau gilaa? kat dorm tuu lantai dia berpasir gilaa . kat atas katill pun ada pasirr . okey lhaa dah namapun camping kan .. . katil dia bertingkat . saya pilih yg bawah.. tau kenapa? kat atas x best! sya gayat lagipun kalau jumpa hantuu boleh lari teruss . HAHA . sya,hanan dan budakk tuu sepakat nk tggall sebelah menyebelah . sya ingatkan boleh tiduur tapii

okey peserta2 boleh mandi kemudian pakai unifrom puteri islam dan pergi terus ke dewan

grr~ saya dahla pening. tidur lak x ckup.. dgn perasaan geram saya pergi gak mandii . tandas dahla jauh .. kena pulak kat luar tuu x de awning .. dalam tandas je ada .. dahla diorang ni mandi lambat .. cikgu pulak nk denda sape2 yg lewat dtg kat dewan ... kitorang always jadi yg last mandii.. . huh mandi pulak tuu kena pakai kain sebab kitorang nk cpat .. so share laa . what the hell? ... dahla kain tuala kitorang dah kotor sebab kena lumpur .. mcm2 hal !

pada malamnya .. ada sorang cikgu ni dia share laguu untk kenangan . lagu tu berbunyi

pertemuan kita di sini,
punya visi yang kita impi
kita semua bersatu hati
jalankan berbagai aktiviti
untuk membina sahsiah diri

segala yang tercipta di sini,
akan tersimpan di dalam dada,
menjadi memori penuh makna 
pada kitaa

meskipun hanya sekejap saja,
kita harungi suka dan duka
sejarah yang x mungkin di lupa
tika terjaga ...
tika titis hujan turun tika lenaa

*ikut nada laguu satu hari di hari raya*

sbnarnya ada satu lagi laguu.. tapi masa cikgu bagi lirik lagu tu.. sya x salin salinn , sebab saya sibuk berlawan ngan fenomena mengantuk yg melanda diri saya . ada sorang kwn saya ni ... siap tampar pipi saya dua2 belah pulakk tuu.. suruh sya jgn tidur . jgn salah faham dia mau bergurau jee . lagipun saya yg suruh dia tampar .. sape yg x rase mengantuk selepas seharian buat berbagai aktiviti bagai nk patah tulang? lagi2 masa tu dah pukul 12 lebihh .. agak2 la weyy ..

esoknyaa apa lagii balekk lahh ! HAHA . walau perkhemahan ni agak annoying dan memfrustkan hatii.. kami dapat kwn dari sekolah lain .. mereka baikk ! 

okeyy okeyy . dah cukupp ! saya dah letih nii .. 

Comments

Popular posts from this blog

Bosan Tunggu UPU

Update : my upu result

SESTER / SM Sains Kuala Terengganu in my opinion